Greencarrier Liner Agency Estonia tegevjuhi Julia Rahula sõnul oli nende jaoks 2012. aasta murranguline, sest siis hakati läbi viima paljusid olulisi muudatusi.
"Keskendusime klienditeeninduse strateegia ja müügistrateegia muutmisele. Näiteks seadsime endale eesmärgiks hankida kliente, kellest me varem ei unistanudki. Samuti muutsime oma teenuste valiku mitmekesisemaks - kui enne keskendusime ainult sadamast sadamasse veole, siis nüüd hakkasime pakkuma tervet paketti. Eelvedu, järelvedu, kindlustamine, ladustamine," loetles Julia Rahula täienenud teenustevalikut, mille ühine nimetaja kõlab lihtsalt: kliendile "ei" ei öelda.
Lahti seletatult tähendab see, et kui mõni klient tahaks Shanghaist meritsi Tallinna saabunud konteinerid edasi toimetada näiteks Moskvasse, siis korraldab Greencarrier Liner Agency Estonia kaubaveo mööda maismaad ning pakub vajadusel ka ladustamist ja kindlustamist. Peamiselt käibki ettevõtte kaubavedu marsruudil Tallinn-Kaug-Ida.
Koos käibe ja kasumiga kasvas klientide rahulolu
Julia Rahula saab rõõmuga nentida, et kliendid oskavad muutusi hinnata. "Korraldame üle aasta kliendirahulolu küsitlusi ning 2013. aastal paranesid tulemused rohkem kui kaks korda võrreldes 2011. aastaga," kinnitas Rahula. Koos klientide rahuloluga kasvasid ka ettevõtte käive ja kasum: 2013. aastal kosus käive võrreldes 2011. aastaga 25 korda ning kasum rohkem kui kümme korda.
Leia oma tugevused
Soovitused kiiresti kasvavatelt gasellidelt
Julia Rahula, Greencarrier Liner Agency Estonia tegevjuht:
Väga palju sõltub meeskonnast, seega peab oskama sobivad inimesed värvata ja tööle panna.
Tuleb leida oma ettevõtte tugevad küljed ja küsida endalt: milles me oleme paremad kui konkurendid?
Tuleb leida oma nišš.
Natuke peab õnne ka olema.
Hendrik Roosna, Fusion Varahalduse juht:
Tuleb fokuseerida põhitegevusele ja suunata sinna ka rahalised vahendid, mitte raha varade all kinni hoida.
Oluline on vaba raha olemasolu, et vajaduse või heade võimaluste tekkimisel saaks kohe reageerida.
Tegevusplaanid tuleb pikemalt paika panna, et otsuseid ei tehtaks emotsioonide põhjal, vaid läbimõeldult.
Ettevõttele mängib trumpkaarte kätte ka asjaolu, et senisest enam on hakatud erinevaid kaupu konteinerites transportima. "Kui varem näiteks väetist või ümarpuitu konteinerites ei veetud, siis nüüd on hakatud seda tegema. Ka brändiriided, näiteks Armani, transporditakse meieni konteinerites," tutvustas Julia Rahula. "Igal pool, kus on sadam, on ka potentsiaalne klient. Veelgi enam, klient on isegi seal, kus sadamat ei ole."
Ära hoia raha varade all kinni
Kapitali- ja kasutusrendi teenust pakkuv Fusion Varahaldus on ettevõte, millel õnnestus samuti 2013. aastaks käivet üle paarikümne protsendi kasvatada võrreldes kaks aastat varasemaga. Fusion Varahalduse juht Hendrik Roosna nentis, et kuna ettevõte tegeleb varade finantseerimisvõimaluste pakkumisega, siis mõjutab nende käekäiku krediidi kättesaadavus turul. Kuna sellega on lood viimastel aastatel olnud üsna head, kajastub see ka majandustulemustes.